Bemutatkozás

Balázs-Égel Andi gyógypedagógus vagyok. Hálás vagyok, hogy a hivatásommal egymásra találtunk.

Gyógypedagógusként egyik mozgatórugóm, hogy minden hozzám forduló gyermeket és fiatalt megismerjek és a terápiákat minden esetben egyénileg, az ő fejlődési szintjükhöz, igényeikhez és érdeklődési körükhöz igazítsam. Így válnak a készség-, és kompetencia fejlesztő foglalkozások izgalmas, élményközpontú, tapasztalatszerzésen és játékon alapuló alkalmakká. Észrevétlenül történnek a nagy csodák!

Végzettségeim

  • 2011 ELTE BGGYK gyógypedagógus, hallássérültek pedagógiája szakirány
  • 2014 ELTE BGGYK okleveles gyógypedagógus, gyógypedagógiai terápia szakirány
  • 2015 ELTE BGGYK szakvizsgázott pedagógus

Továbbképzések

  • 2014 A matematika tanulás zavarai (diszkalkulia)
  • 2014 A diszlexia megelőzése, az értő olvasás előkészítése; Tanulási képességek fejlesztése 6-10 éves korban az értő olvasás érdekében
  • 2022 A szülőkkel való kapcsolattartás, együttnevelés innovatív formái óvodától középiskoláig
  • 2023 Komplex Mozgásterápia (KMT)

Szakmai életút

2011-ben szereztem meg gyógypedagógus diplomámat hallássérültek pedagógiája szakirányon, tanárként és terapeutaként.
Már ebben az évben elhelyezkedtem az álom munkahelyen, egy Egységes Módszertani Intézményben. 2016-ig utazó gyógyedagógusként dolgoztam Budapesten és az agglomerációban. Korai fejlesztésben dolgozva nagyon szoros kapcsolatot ápolhattam a családokkal, ahol a szülőkkel közösen dolgoztunk azon, hogy a kicsik egyre otthonosabban mozogjanak a hallás és a beszéd világában. Óvodákban és általános iskolákban egyéni terápiákat vezettem, segítve ezzel a hallássérült gyermekek és fiatalok fejlődését. Ennek a munkának csak egy szelete maga a fejlesztés. A szülőkkel és a pedagógusokkal való rendszeres kapcsolattartás, tanácsadás, team-munka teszi teljessé az optimális integrációhoz, inklúzióhoz vezető utat. Amit igazán szerettem ebben a munkakörben és ezt a mai napig viszem magammal, az a változatos és kreatív szemlélet, amit megkövetel a különböző életkorú gyermekekkel folytatott közös munka és a partneri viszony kialakítása a családokkal, szakemberekkel. A hallgatói gyakorlatvezetés fejlődési lehetőséget rejtett nemcsak módszertanilag, hanem a felnőttekkel való hatékony kommunikáció során is.

2014-ben az ELTE-n mesterfokú diplomát szereztem gyógypedagógiai terápia szakirányon, majd 2015-ben, szintén az ELTE-n szakvizsgázott pedagógus oklevelet szereztem. A képzések elkalauzoltak a köznevelés jogi és formális útvesztőiben. A gyógypedagógia elméleti kérdései mellett a terápiás összefüggésekről tanulhattam. Gyakorlati óráim közül a személyes kedvenceim között szerepelt a Konfliktuskezelés stratégiái és az Integráció, inklúzió gyakorlati kérdéseivel, módszertannal és tanulástechnikával foglalkozó kurzusok.
2016-ban megszületett kislányunk, majd 2019-ben kisfiunk. Ezek az évek hozták életem legfontosabb pillanatait és fenekestül felforgattak mindent. Bár minden percet anyaként, feleségként és nőként töltöttem, úgy érzem rengeteget épülhetett a gyógypedagógus énem is. Új szemüveget kaptam, kulcsot a még pontosabb megértéshez; változatos stratégiákat a kapcsolódásokhoz.

2022-ben tértem vissza a munka világába. Márciusban egy régi álmom vált valóra. Elindult egy saját csoportom 0-3 éves gyermekek és szüleik részére, Fecske-Fecsegő Csemete Kör néven. Ez a komplex, beszédindítás fókuszú csoport hamar kinőtte magát és heti 3 csoportban fogadtam az érdeklődő családokat. Augusztusban az Érdi Pedagógiai Szakszolgálatnál helyezkedtem el. Szakértői tevékenységbe kapcsolódtam be, mely során pszichológusokkal szoros team-munkába dolgozva szakértői vizsgálatokat végeztünk, majd részletes, komplex szakértői véleményeket írtunk. Emellett egyéni és csoportos komplex gyógypedagógiai fejlesztést és nevelési tanácsadást végeztem. Számtalan kihívása mellett mérhetetlen fejlődési lehetőséget, és további inspirációt nyújtott ez a munkakör.
2023. júniusában KMT végzettséget szereztem. Mozgásalapú fejlesztési végzettség nélkül mindig hiányérzetem volt. Úgy érzem, most még komplexebb eszköztárral tudom fogadni a gyerekeket és családjaikat.
Nyitott szívvel, töretlen lelkesedéssel keresem az újabb fejlődési lehetőségeket.